Recept: Rijst met kip of vis en groente

Lekker en gezond recept voor 1 persoon. Klaar in 10 minuten.

Ingrediënten voor 1 persoon

  • 1 bakje Rijst Minuutje van Lassie of AH
  • 200 g voorgesneden wokgroenten naar keuze
  • 100 g voorgesneden kipfilet of 150 g voorgepelde gamba’s of zalmsnippers
  • woksaus naar keuze 1 el olie

Bereiden

  • Bak de kipfilet of gamba’s 5 minuten in de olie.
  • Doe er de wokgroenten bij en bak die 5 minuten mee. Als je voor de zalmsnippers hebt gekozen, hoef je die alleen met de groenten mee te verwarmen.
  • Zet ondertussen het bakje Rijst Minuutje 60 seconden in de magnetron.
  • Meng de rijst met de groente en de kip, gamba’s of zalmsnippers.
  • Woksaus erover: klaar!

Met dit eenvoudige maar gezonde gerecht kun je flink variëren. Wil je een keer een vleesloze dag, kies dan voor vegetarische wokblokjes. In plaats van Rijst Minuutje kun je ook Lassie Wok Klaar-rijst nemen of kant-en-klare woknoedels van bijvoorbeeld Conimex, die je alleen maar even hoeft mee te bakken. Meer van de Hollandse pot? Kies dan voor voorgekookte aardappelschijfjes of krieltjes die ook verkrijgbaar zijn in éénpersoonsverpakkingen. Wok ze met de voorgesneden groenten plus 100 gram ham- of spekblokjes.

Dit is een bijlage van:

Registreer nu bij RADAR+

RADAR+ biedt waardevolle tips om het beste van je leven te maken! Registreer je nu gratis en lees meteen meer!

Registreer gratis